Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Monday, June 6, 2011

Dorm 3, Savannah Hill! (Part 3)

Aiseyhh. Semua desak, paksa, tolak dan drill aku suruh sambung untuk bahagian yang ketiga. Ouhh, kauorang bayar aku tak? Tak kan? So? *Haha kiddin' ;D Jadi, hari kedua kami di Savannah Hill sudah pun berakhir. Maknanya? Hari terakhir dan waktu untuk bertemujanji dengan katil dan bantal peluk masing-masing pun sudah semakin hampir. Yeehaa! Hari terakhir pun bermula. Bismillahirahmanirrahim.


Hari ketiga (Hari terakhir):

  • Hari terakhir kami di dorm 3, Savannah Hill. Cik Nor Fadzila kejut aku dalam pukul 5:00 AM. Dia kejut sekaligus dengan junior aku. Beriya dua-dua menggeliat, last-last tidur balik haha >,< *Pika, pasnih kita tidur sama-sama lagi eh? Haha ;p Dalam 15 minit lepas tuh, baru aku bangun. Cik Siti Nurelida pagi-pagi lagi dah start bising *Maknanya battery dia dah recharged la tuh --' Aku ambil tuala perlahan-lahan dan melangkah menuju ke bilik mandi yang agak-agak jauh sebatu tuh *Okay auta ;p Then, mereka-mereka pergi menunaikan solat subuh. Yang tinggal kat dorm pula sibuk mengemas beg masing-masing. Almaklumlah, dah nak pulang ke pangkuan keluarga *Nasib baik aku dah kemas malam semalam hehe ;D Habis tuh macam biasa, pergi breakfast-lah *Hari nih aku rasa tak berapa sihat, sakit :( Makan sepinggan tak habis. Okay, letak pinggan, then gerak ambil angin kejap. Tunggu pukul 8:00 AM, kelas Matematik Tambahan a.k.a AddMaths akan bermula. Ouhmyy =='
  • 8:00 AM masuk dewan berhawa dingin tersebut, kali nih aku pakai stoking! *Jakun kejap ;DD Belajar AddMaths. Nama cikgu dia err... lupa lagi --' *Kawan-kawan, sila ingatkan saya kemudian. Haa sepanjang kem nih, aku duduk sama-sama dengan Cik Nor Fadzila, Cik Siti Nor Amira dan Cik Zulaiha. Mereka-merekalah yang beri tunjuk ajar dan meniru kepada aku pada setiap kelas hehe ;D Actually, masing-masing dah tak sabar nak balik, masa yang bergerak pun terasa lembab semacam *Haish dah tuh cikgu lepaskan kitaorang untuk break lambat pula kan. Sabar jea-lahh --' Around 10:10 AM, we took a break. Ngeteh yang terakhir di Savannah Hill untuk kali ini *Sob sob, rasa sedih pulaa ;p 
  • Tak menyempat nak bersiar-siar, kitaorang kena naik balik bunga-low untuk second session AddMaths' class. Ya, sekali lagi nama cikgu dia aku tak ingat. Hampeh --' Okay, cikgu dia kelakar, best! Tapi sayang, kelas kena ditamatkan lebih awal daripada yang tertulis dalam schedule. Yelah, hari Jumaat kan? Sebelum balik, kitaorang diberi answer scheme untuk modul dan juga borang soal selidik berkaitan kem nih. Aku dengan rakusnya menge-tick ruang-ruang kosong dalam borang tuh *Peduli hape? Haha ;D Tepat jam 12:00 PM, kelas AddMaths tamat. Kitaorang balik dorm kejap, ambil beg masing-masing. Dan seperti biasa, Cik Yasmin dan Cik Faten Nasoha adalah yang terakhir keluar dari dorm. Dah tuh, ada pulaa yang tertinggal tracksuit kann *Cik Nurul Athirah, anda terasa tak? Haha >,< Dan ini bermakna Kem Ibnu Sina 2011 sudah pun menghampiri penghujungnya! Hep! Tak sah-lah kem ni jika tak memenuhkan perut dulu, yea tak? Hehe. Makan, makan untuk kali terakhir di atas meja dan kerusi masing-masing. 
  • Kami balik nih bakal dijemput oleh Cikgu Aidid dan Cikgu Jeffery Adam *Betul keh aku eja? Hee. Dalam 10 minit menunggu di bawah kepanasan, akhirnya bas kami yang cantik dan mewah itu pun sampai ececeyh. Berebut letak beg, berebut naik bas, berebut tempat duduk. Selesai. Eh, kenapa bas tak bergerak lagi nih? Astaghfirullahalazim, cikgu-cikgunya pula yang hilang. Mentang-mentanglah tempat nih lawa, diaorang sibuk pergi bergambar dulu, sabar jea lah. Tak tahu kea kitaorang dah tak sabar nak cium tangan mak ayah nih? Hehe ;D Tepat 1:00 PM, bas pun bergerak keluar dari Savannah Hill menuju pulang ke Skudai. Yeay! Dalam bas, ramai-ramai lentok tertidur. Aku pun ter-join sekali *Sumpah tak ada niat tsk tsk :'| Dalam 40 minit kemudian, kitaorang pun berjumpa dengan tanah Skudai semula. Alhamdulillah, tamat sudah perjalanan serta pengembaraan kami selama 3 hari 2 malam. Suka suka. Then, turun bas, ambil beg masing-masing. Aku jadi tukang turunkan beg tak berbayar, boleh? --' Ayah aku pun dah sampai, apa lagi, balik!
  • Sebelum balik, kitaorang ada buat aktiviti sampingan. Ber-photoshoot-lah kann. Ada satu tempat nih diaorang panggil 'Kek Batik'. Sebabnya? Aku sendiri tak mengerti. Haha ;)
-The End-
 
Enjoy-lah sedikit daripada gambar-gambar kitaorang di Savannah Hill nih yea.
 Sebahagian jea yang aku upload dalam entry nih, yang lain kemudianlah yea ;)

Wajah suci kihkih >,<

Perhatikan si baju kuning dan di belakangnya >,<

Ada orang telenglah haha >,<

Re-shoot. Barulah cantik semua hee >,<


AffyAzmi.






4 comments: