Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Tuesday, August 23, 2011

Geleng kepala.

Sumpah, aku tak faham bila ada sesetengah orang yang tak reti tunjuk hormat waktu orang lain bercakap. Orang sibuk buat announcement kat depan, dia pun nak jugaa sibuk buat announcement sendiri kat belakang. Tak memasal orang yang nak bagi perhatian dah terganggu dengan suara-suara sumbang mereka tuh.


Waktu nyanyian lagu Negaraku? Perhh nyanyi memang nyanyi. Tapi ni bukan pusat karaoke kat Umall tu lah bhaii. Macam mana kau boleh buat lagu tu main-main? Kalau pegang kad biru tuh tunjuklah sikit respect dan patriotisme kau tuu. Tak minta kau angkat senjata lepas tu duduk kat sempadan Siam sana tu punn.


Even worse, ada yang tak reti tutup mulut waktu bacaan doa berjalan. Yang buat aku makin tak faham, trang tang tang diaorang tu masing-masing dilabelkan 'ISLAM' pada kad pengenalan kewarganegaraan diaorang. Siap terkekek-kekek macam ada hantu yang geletek dia. Takkanlah bulan puasa pun ada semua tuu.


"Dimanakah perasaan hormat anda?"


Semua benda ni pada akhirnya cuma buatkan aku...
gelengkan kepala aku.



#Bukan nak cakap yang aku nih perfect atau pun baik sangatt. Kadang-kadang aku pun ter-perangai macam tuh juga. Tapi sekurang-kurangnya aku masih ada kesedaran pada individu, negara dan agama.

3 comments:

  1. ehem memberi kesedaran kpd aku. yaa, aku juga tak sukaa org buat begitu. Hati meronta-ronta nak marah tapi masih di bawah kesedaran dan kesabaran :)

    ReplyDelete