Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Saturday, May 7, 2011

Perpisahan Ini

Okay, bajetlah kau asyik nak layan lagu omputih jea kan haha.
Ini antara lagu Melayu terkini yang berjaya tangkap telinga karat aku.
Sedih, menyentuh, menghiba *Aku menangis semasa pertama kali mendengar lagu ni.


Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Penyanyi: 1st Edition feat Aizat Amdan.

*Sayang, pertama kali aku dengar lagu ini, fikiran aku 
melayang terus dan tepat pada engkau
Kenapa? Aku fikir aku dah berjaya lepaskan engkau dengan penuh kerelaan. 
Atau ini cuma memori yang akan terus-terusan menyesakkan benak dan 
kerongkong pernafasan aku? 
Ya, terkadang aku rindukan kehadiran engkau disisi aku. 
Tapi, aku harus sedar itu semua dulu, dulu yang sudah berlalu.
Biarlah kenangan itu aku campak jauh ke lubuk hati yang gelap, bersemadi.
Sayang, aku terima perpisahan ini :')

Hahahihihuhu,
AffyAzmi.

No comments:

Post a Comment