Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Friday, April 15, 2011

Terima kasih itu benar-benar 'Terima-Kasih'.

Dhoe, 
terima kasih untuk hari ini.
Terima kasih pinjamkan aku pangkuan kau, 
buat alas kepala, buat tadah air hujan.
Akhirnya aku dapat lepaskan semua senak dalam benak aku.
*Seksa tahu?

Dan akhirnya juga,
kau reti beri peluang, tahu beri ruang,
bagi aku bercakap sampai habis.
Hujan pun lantaklah aku.
*Tak macam sebelum ni, aku cakap kau tolak semua

Kau pun dah tahu nak balas dengan ayat sopan,
dengan nada lembut, buat hati aku tak ribut.
Kau pun ikut hujan,
aku rasa bersalah buat kau lepaskan titis-titis tu.
Tapi apalah daya aku? 
Aku pun sama tewas dalam medan ni.

Kau hujan, kau lafaz janji baru,
kau buat aku percaya, buat aku berharap.
Tolong, jangan hancurkan aku lagi.
Bukan untuk kali yang ketiga, tolong?

Dhoe ingat apa yang aku bisik pada kau tadi,


"Dari pertama kali aku cakap 'Aku sayang Kau', 
sampai detik ni tak pernah berubah, walau sikitpun."


Penujah papan kekunci,
AffyAzmi.

No comments:

Post a Comment