Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Tuesday, March 22, 2011

Dia ucap,

Bukan kali pertama,
tapi dah berulang kali kau orang duduk bersama, 
berbincang dari hati ke hati kan?

Ya, semua nampak lancar.
Kau orang bersikap matang atau orang putih kata 'matured'.
Kau luahkan apa yang terbuku, dia menjawab memberi kelegaan.
Kau orang seperti, 'Ohh, such a sweett couple', sekali lagi bak kata orang putih.

Tapi bila kau orang dah sedia untuk bercakap serius 
beginilah selalunya masa begitu mencemburui.
Kenapa haa?
Tak adil bukan?
Hati menjerit, 'Aku perlukan lebih banyak masa lagi!'.

Sayang, dia kata dalam hati dia cuma ada engkau.
Dia kata dia tidak pernah menyesal membina tangga perjalanan bersama kau.
Malah, dia kata dia bahagia, kau jaga dia sebaiknya.
Namun, dia tahu, kau pun tahu, terlalu juta rintangan untuk kau orang bina mahligai palsu itu.

Dia kata, 'Lepaskanlah aku bila kau dah sedia'.
Aku tahu hati kau benar-benar terusik mendengar perucapan itu.
Bagai terlalu sukar untuk melepaskan apa yang kau orang sudah lalui selama ini, bukan?
Pada dia kau serah perhatian, kau serah hati, kau serah akal, malah kau serah cinta.

Namun, hakikat terbesarnya kau orang sendiri sedar.
Hari itu akan tiba juga.
Ya, ia bakal meninggalkan parut yang kekal.
Kau, dia masih betah ucap, 'AKU SAYANG KAU'.

Aku simpati,
AffyAzmi.

No comments:

Post a Comment