Superman Logo Pointer

Penulis Skrip

My photo
Johor Bahru, Malaysia
Affy Azmi; 94-liners; UiTM Shah Alam; Hati tengah patah; Baru nak belajar menulis balik :)

Saturday, February 26, 2011

Kawan lama :(

Hrm dah berapa kali aku asyik teringat kat kau.
Dekat sekolah, aku cuma perhatikan kau dari jauh.
"Ouh, kau ada hidup yang lebih baik tanpa aku sekarang." 
Hati menggatal cakap macam tu --'
Kawan, dulu kita macam isi dengan kuku.
Mana ada kau, kat situ ada aku.
Apa pun yang kau join, aku pun akan join.
Oh myy, aku mengaku, kadang-kadang aku rasa rindu gilaa kat kau.
Yelah, bukan setahun dua kut kita kawan.
Lebih dari lima tahun.
Tapi disebabkan ego aku, dan jalan yang tak bagi ruang untuk buat keputusan, kita pun menjauh.
Kita masih kawan baik, tapi tak macam dulu dah :(
Aku carry on dengan kawan aku sekarang, dan kau carry on dengan kawan kau kat sana.
Jujur, sekali sekala aku cemburu tengok kau dengan mereka.
Tapi.. apalah daya aku.
Terlajak perahu boleh berundur, terlajak menyimpang, entah jumpa entah tidak jalan penemu.


Kawan, aku cuma nak beritahu yang aku rindu sangatt kat kau.
Tahu tak aku tak pernah lupa macam mana kita masa sekolah rendah dulu?
Masa kita mula-mula jejak kaki kat sekolah menengah?
Sikit pun aku tak lupa kat kau.
Kaulah kawan terbaik yang aku pernah ada, yang pernah aku miliki.
Tapi aku tak menyesal dengan apa yang berlaku sebab aku sedar, kau dah jumpa yang lebih baik dari aku.
Maafkan aku kalau apa yang aku pernah buat kat kau dulu tu, tinggalkan parut kat hati kau.
Aku doakan kau akan terus bahagia dan jumpa kejayaan dalam hidup kau.



Kawan lama
aku sayang kau :')

Memori silam,
AffyAzmi.

No comments:

Post a Comment